Thursday, 27 April 2017

PA CONG KHAM THU (Burmese)

ေငါန္ ခ်င္း လူမ်ိဳးႏြယ္ထဲမွ ပထမဆံုးခရစ္ယာန္ျဖစ္လာသူ

ဦးေၾကာင္ခမ္း (႕U Cong Kham) ခ်င္းလူမ်ိဳး၊ ေငါန္လူမ်ိဳးႏြယ္ထဲမွ ပထမဆံုးခရစ္ယာန္ျဖစ္လာသူ
ညွင္းပန္းႏိႈပ္စက္ျခင္းခံရေသာ္လည္း ယံုၾကည္ျခင္းခိုင္ျမဲေသာ ခရစ္ေတာ္၏ သူရဲေကာင္း
Dr.East ႏွင့္ ဦးေၾကာင္ခမ္း
ခ်င္းလူမ်ိဳးမ်ားထံသို႔ ပထမဆံုးသာသနာျပဳဆရာၾကီးျဖစ္ေသာ Arthur E. Carson ဘုန္းေတာ္၀င္စားၿပီးေနာက္ အေမရိကန္ႏွစ္ခ်င္းသာသနာျပဳအဖြဲ႕ (American Baptist Mission) မွေဆးဆရာ၀န္ Dr.East ကိုေစလႊတ္ရာ သူသည္ဟားခါးၿမိဳ႔သို႔ ၁၉၀၂ခုႏွစ္၊ မတ္လ (၂၁)ရက္ေန့တြင္ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ သူ၏ဇနီးသည္ႏွင့္ အတူ ခ်င္းလူမ်ိဳးမ်ားထံသို႔ ဧ၀ံေဂလိေ၀ငွျခင္းႏွင့္ ေဆး၀ါးကုသေပးျ
ခင္းျဖင့္ သာသနာျပဳျခင္း၌ ေအာင္ျမင္ေသာသူျဖစ္သည္။ ဖလမ္းခ်င္းလူမ်ိဳးမ်ားထဲတြင္ ပထမဦးဆံုး ခရစ္ယာန္ျဖစ္လာသူမွာ၊ လုံဘန္းရြာမွ ဇန္နီယတ္(Zaniat)မ်ိဳးႏြယ္ ဦးထန္းက်င္ျဖစ္သည္။ Dr.East က ဦးထန္းတ်င္ကို ၁၉၀၆ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ(၅) ရက္ေန႔တြင္ ေရႏွစ္ျခင္းမဂၤလာေပးခဲ့သည္။ ၁၉၀၇ခုႏွစ္တြင္ Dr.East ႏွင့္ ဦးထန္းက်င္တို႔သည္ ဘြာလ္ခြါးရြာႏွင့္ ဗားဇန္ (Vanzang )ရြာသို႔ ခရီးျပဳခဲ့ၾကရာ၊ ဘြားလ္ခြါးရြာတြင္ ညအိပ္ရပ္နားခဲ့ၾကသည္။ ေနာက္တေန႔တြင္ သူတို႔တည္းခိုသည္႔အိမ္တြင္ Dr.East ကဓာတ္ျပား (Grammar Phone) ျဖင့္သီခ်င္းဖြင့္ေပးသျဖင့္ လူမ်ားစြာ လာေရာက္နားေထာင္ၾကရာ၊ ဦးေၾကာင္ခမ္းလည္းပါ၀င္ခဲ႔သည္။ ထို႔ေနာက္ Dr.East သည္ လာေရာက္ေသာသူတို႔အား အနႏၷတန္းခုိးရွင္ ဘုရားသခင္၏ဧ၀ံေဂလိတရားကိုေ၀ငွခဲ့သည္။ ထိုတရားကို ဦးေၾကာင္ခမ္းသည္
၀မ္းေျမာက္ေသာစိတ္ႏွင့္ လက္ခံယံုၾကည္ျပီး၊ သူႏွင့္ သူ၏သည္ ေဒၚဆဲင္ထီယမ္း (Seng Thiam)တုိ႔သည္ ခရစ္ယာန္ဘာသာကို ကိုးကြယ္ရန္နာမည္စာရင္းေပးခဲ့ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ Dr.East ႏွင္႔ဦးထန္က်င္းတို႔သည္ ၀မ္းေျမာက္စြာျဖင့္ ဟားခါးျမိဳ႔သို႔ျပန္လည္သြားခဲဲ႔ၾကသည္။

စံုစမ္းေသြးေဆာင္ျခင္းကို ေအာင္ျမင္ျခင္း
ဦးေၾကာင္ခမ္းသည္ အဖဦးေဖါင္းထန္း၏သားျဖစ္ျပီး ၁၈၇၅ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ(၁၅)ရက္ေန႔တြင္ေမြးဖြားခဲ႔သည္။ ထိုအခ်ိန္က ဘြာလ္ခြါးရြာရွိ ရြာသူရြာသားမ်ားသည္ နတ္ကိုးကြယ္ၾကရာ၊ ဦးေၾကာင္ခမ္းသည္ တစ္ရြာလုံး၏နတ္ဆရာျဖစ္သည္။ သူတို႔သည္ ဘိုးေဘး တို႔မွစ၍ နတ္ဆရာအမ်ိဳးျဖစ္ရာ၊ ေယာက်ၤား မွန္သမွ် အသက္ (၁၂)ႏွစ္အရြယ္တြင္ ေသဆုံးေလ႔ရွိတတ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူတို႔လူမ်ိဳးသည္ တိုးပြားျခင္းမရွိႏိုင္ေခ်။ ဦးေၾကာင္ခမ္းတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံ ခရစ္ယာန္ျဖစ္လာေသာအခါ တစ္ရြာလံုးက အံ့အားသင့္ၾကသည္။ တစ္ဖက္တြင္မူ ရြာလံုးကြၽတ္ နတ္ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ပသသည့္အခါ နတ္ဆရာမရွိေတာ႔သျဖင့္ အလြန္ေၾကာက္ရြံ႔ၾကပါေတာ့သည္။ နတ္မ်ားက သူတို႔ရြာကိုႏွိပ္စက္ေတာ့ မည္ဟုလည္း အလြန္စုိးရိမ္မိၾကသည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ တစ္ရြာလံုးက ဦးေၾကာင္ခမ္းတို႔အေပၚ အလြန္ေဒါသထြက္ၾကျပီး နည္းမ်ိဳးစံုအသံုး ျပဳ၍ ျဖားေယာင္းေသြးေဆာင္ၾကသည္။ အႏုနည္းျဖင့္တစ္မ်ိဳး၊ ျခိမ္းေျခာက္ျခင္းျဖင့္တစ္ဖံု ရြာရွိလူၾကီးမ်ားက စည္းရုံးၾက ေသာ္လည္း လံုး၀မရေတာ့ေပ။

အၾကမ္းနည္းျဖင့္ ျခိမ္းေျခာက္ျခင္း
ရပ္ရြာရွိလူၾကီးမ်ားသည္ ဦးေၾကာင္ခမ္းႏွင့္ဇနီးကို သံုးၾကိမ္တိတိ ျဖားေယာင္းမွဳမ်ိဳးစံုျဖင့္ ျပန္လည္ေသြးေဆာင္ေသာ္လည္း မရေတာ႔သည့္ အခါ၊ သူတို့အိမ္၌ရွိေသာ ၀က္၊ ေျပာင္းဖူး ႏွင့္ဆပ္ဆန္မ်ားစသည္တို႔ကို သိမ္းမည္ဟု ျခိမ္းေျခာက္ျပန္၏။ ဦးေၾကာင္ခမ္းကလည္း၊- "ခင္ဗ်ားတို႔..လိုခ်င္သလိုသိမ္းပါ၊ လုပ္ခ်င္ သလို လုပ္ၾက ပါ" ဟုျပန္ေျဖလိုက္ပါသည္။ ရြာလူၾကီးမ်ားက စကားျဖင့္ျခိမ္းေျခာက္မွဳ မေအာင္ ျမင္ေသာအခါ၊ လံုဘန္းရြာ၏ရြာသူၾကီးထံတိုင္ၾကသည္။ လံုဘန္းရြာသူၾကီးေရွ႔ေရာက္ေသာအခါ၊ သူၾကီးက ဦးေၾကာင္ခမ္းအား ဤကိစၥ ေၾကာင့္ ျပသာနာမျဖစ္ခ်င္ဘူး၊ အဂၤလိပ္အစိုးရထံလည္း မေရာက္ေစခ်င္ဘူး။ ဒါေပမယ့္၊ ခင္ဗ်ားဟာ ႏုိင္ငံျခားဘုရားကိုဆက္ျပီး ကုိးကြယ္ မယ္ဆိုရင္ ခင္ဗ်ားရဲ့ရြာမွာ ကပ္ဆိုးၾကီးဆိုက္ေရာက္လာလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏုိင္ငံျခားဘုရားကိုးကြယ္ျခင္းကုိ ရပ္တန္းကရပ္ လိုက္ရင္.. က်ဳပ္က ခင္ဗ်ားကို အိႏၵိယေငြ ႐ူပီးသံုးဆယ္ (အေမရိကန္ေဒၚလာ-၁၀)ေပးမယ္ ဟုေျပာပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဦးေၾကာင္ခမ္းက “ခင္ဗ်ားတို႔ မသိၾကပါဘူး။ ခရစ္ယာန္ဘာသာဟာ မွန္ကန္တယ္လို႔ က်ဳပ္ယံုၾကည္တယ္။ က်ဳပ္ဟာ ခရစ္ယာန္တစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္။ ဆက္လက္ျပီးလည္း ျဖစ္သြားမွာပါ” ဟုေျဖခဲ့ပါသည္။ ထိုအခါရြာသူၾကီးက ဆက္လက္၍ သူ့႔ကို ယခင္ထက္မ်ားေသာ ေငြေၾကးပမာဏေပးရန္ ျဖားေယာင္းေသြးေဆာင္ေသာ္လည္း လံုး၀အရာမေရာက္ေၾကာင္း သိျမင္ေသာအခါ၊ အလြန္ေဒါသထြက္၍၊ ]ဒီေန႔၊ ခင္ဗ်ားနဲ႔စကားေျပာတဲ့ေနရာမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ႏွိမ့္ခ်ျပီးစကားေျပာတာေလာက္ က်ဳပ္တစ္သက္လံုးမွာ ႏွိမ့္ခ်ခံျပီးမွ အရွက္ကဲြျခင္းမ်ိဳးမခံရဖူးေသးဘူး။ ခင္ဗ်ားရဲ့ ႏုိင္ငံျခားဘုရားကိုးကြယ္ျခင္းကို ရပ္တန္းကရပ္လိုက္ပါ။ က်ဳပ္ေပးတဲ့ ေငြေတြ ကိုလည္း ယူလိုက္ပါ။ အဲဒီလိုမဟုတ္ရင္ အျပင္းထန္ဆံုး ႐ုိက္ႏွက္ျခင္းကိုခံရလိမ့္မယ္}ဟုေျပာပါသည္။ ထိုအခါ ဦးေၾကာင္ခမ္းကလည္း၊ ႐ိုက္ႏွက္ျခင္းကို ပိုၿပီးခံယူခ်င္ပါတယ္} ဟုျပန္ေျဖလိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ ႐ြာသူၾကီးက”ခင္ဗ်ားရဲ႔ေစာင္ကို ခြၽတ္လိုက္” ဟု အမိန္႔ေပး လိုက္သည္။ ဦးေၾကာင္ခမ္းကလည္း ခ်က္ခ်င္းပင္ သူ၏ေစာင္ကို လႊင့္ပစ္လိုက္သည္။ "ခါးကုန္းျပီး လက္ႏွက္ဖက္နဲ႔ဒူးေခါင္းကို ကိုင္လိုက္" ဟုထပ္၍အမိန္႔ေပးေသာအခါ၊ သူသည္လည္း ခါးကုန္း၍ဒူးေခါင္းကုိ သူ႔လက္ႏွင့္ ကိုင္လိုက္သည္။

ထိုအခါ႐ြာသူၾကီးသည္ ၀ါးလံုးကိုင္ထားေသာ လူမိုက္သံုးေယက္ကိုေခၚျပီး၊ ဦးေၾကာင္ခမ္းကို တစ္ေယာက္လွ်င္(၁၅)ၾကိမ္စီ ျပင္းထန္စြာ ႐ုိက္ႏွက္ရန္ အမိန္႔ေပးလိုက္သည္။ ပထမလူက မိုက္မဲျပင္းထန္စြာ ႐ုိက္ႏွက္ျပီး၊ ဒုတိယလူက ႐ုိက္ႏွက္ရန္ျပင္ဆင္ေနသည္႔အခ်ိန္တြင္ ဦးေၾကာင္ခမ္းလဲက်သြားသည္။ သူသည္ လက္အုပ္ ခ်ၿပီး “က်ဳပ္ကို ခဏေလးေစာင့္ေပးၾကပါ” ဟု ေကာင္းကင္ဘက္သို႔ ေမာ့ၾကည္႔၍ ဆုေတာင္းသည္။ သူ႔အေပၚ၌ျပဳေသာ ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္ျခင္းအတြက္ ခံႏုိင္ရည္ရွိရန္ ခြန္အားေတာင္းေလွ်ာက္ျပီးမွ (သမၼၼာက်မ္းထဲမွ သေတဖန္ ဆုေတာင္းသည္႔အတုိင္း) “အိုအဖ၊ သူတို႔သည္ ဘာမွ်မသိၾကပါ။ ဘာမွ်မသိၾကပါ။ သူတို႔အေပၚမွာ အျပစ္မတင္ပါနဲ႔” ဟု ထပ္၍ ဆုေတာင္းပါသည္။ ထို႔ေနာက္၊ ယခင္ပံုစံအတိုင္း ခါးကုန္း၍လက္ႏွစ္ဖက္ျဖင္႔ ဒူးကိုကိုင္ျပီးမွ၊- “အခု၊က်ဳပ္အဆင္သင့္ျဖစ္ပါျပီ။ က်ဳပ္ကို႐ုိက္ၾကပါ။ ႐ုိက္မယ္႔သူေတြ က်န္ပါေသးတယ္” ဟုေျပာပါသည္။ ထိုအခါ ႐ြာသူၾကီးသည္ အလြန္ပင္ အံ့အားသင့္သြားသျဖင့္ တိတ္ဆိတ္စြာ ေ႐ွာင္တိမ္းသြားရာ၊ မည္သူကမွ် ဦးေၾကာင္ခမ္းကို ႐ုိက္ႏွက္ရန္ သတၲိမရွိၾကေတာ့ေပ။ ထိုအခါ ဦးထန္းက်င္က ဦးေၾကာင္ခမ္းကိုထူမျပီး၊ ၏အိမ္သို႔ေခၚသြားကာ ဒဏ္ရာမ်ား၊ ေသြးမ်ားကို ေဆးေၾကာကုသေပးပါသည္။ ဦးေၾကာင္ခမ္းသည္ ငါးရက္ လံုးလံုး လမ္းေလွ်ာက္မသြားႏုိင္ခဲ့ေပ။ သက္သာလာေသာအခါ၊ သူ႔အိမ္သို႔ျပန္လာျပီး ျငိမ္၀ပ္စြာ သူ၏ အလုပ္ကုိလုပ္ျပီးမွ ျဖစ္လာမည္ဲ႔ အမွဳကိစၥမ်ားကို ေအးေအးေဆးေဆး ေစာင္႔ဆိုင္းရန္ စဥ္းစားေနခဲ့သည္။

ပစၥည္းဥစၹာထက္ ခြင့္လႊတ္ျခင္းက ပိုအေရးၾကီးသည္။
ဦးေၾကာင္းခမ္းသည္ ‘ဒါဏ္ရာမွသက္သာလာၿပီး သူ၏ရြာသို႔ျပန္မလာမီ လံုဘမ္းေက်းရြာရွိ ဦးထန္းက်င္က ခင္ဗ်ားကို က်ဳပ္ဖလမ္းရြာကိုေခၚၿပီး ရြာသူၾကီးသိမ္းထားတဲ့ ပစၹည္းေတြကို ျပန္ရႏိုင္ဖို႔ ၀န္ေထာက္ထံကိုေတာင္းေပးမည္၊ က်ဳပ္လည္း ရြာလူၾကီးေတြသိမ္းထားခဲ့တဲ့ ပစၹည္းေတြကို ၀န္ေထာက္ထံကို တိုင္ၾကားတဲ့အခါ ပစၹည္းေတြအားလံုးကို ျပန္ရတယ္ဟု ေျပာခဲ့သည္။သို႔ေသာ္ ဦးေၾကာင္းခမ္းက က်ဳပ္ပစၹည္းေတြကို အၾကီးဆံုးမွ အေသးဆံုးထိ ျပန္မလိုခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ အကယ္၍ျပန္ရခဲ့ရင္ေတာင္ ဧ၀ံေဂလိတရား ေဟာေျပာရဲေတာ့မွာမဟုတ္ဘူး။ ပစၹည္းေတြျပန္ရတာထက္ သူတို႕ေတြက ဘုရားသခင္ကို ယံုၾကည္သူေတြျဖစ္ဖို႔ ပိုအေရးၾကီးတယ္။ က်ဳပ္ပစၹည္းျပန္ရခဲ့ရင္ ဘယ္သူမွ က်ဳပ္စကားနားေထာင္ေတာ့မွာမဟုတ္ဘူးဟု ျပန္ဆိုပါသည္။ ဥိးထန္းက်င္ကလည္း ခင္ဗ်ား ဒီလိုခြင့္လႊတ္ႏိုင္ရင္ေတာ့ အေကာင္ဆံုးေပါ့ဗ်ာ။ ပစၥည္းဥစၹာထက္ ခြင့္လႊတ္ျခင္းက ပိုအေရးၾကီးပါတယ္ဟု အားေပးခဲ့သည္။ တစ္မနက္ ဦးေၾကာင္ခမ္းသည္ သူ၏ေတာင္ယာသို႔သြားရာ သူ႕ထံသို႔လူတစ္ခ်ဳိဳ႕လာၾကသည္။ ထိုသူမ်ားမွ တစ္ေယာက္က ခင္ဗ်ား ဒီမွာဘာလာလုပ္တာလဲ။ ႏိုင္ငံျခားဘာသာကို ကိုးကြယ္တာမရပ္ရင္ ဒီေတာင္ယာကိုလဲ ခင္ဗ်ားမပိုင္ေတာ့ဘူးဟူဆိုရာ ဦးေၾကာင္းခမ္းကလဲ ဒီေတာင္ယာကြၽန္ေတာ္မပိုင္ေတာ့ဘူးဟုဆိုကာ သူထမ္းႏိုင္သေလာက္ထင္းေခြၿပီး သူ႔အိမ္ျပန္သြားေလသည္။ အိမ္အေရာက္၊ ထင္းကို ေျမၾကီးသို႔အခ်တြင္ လူတစ္ခ်ိဳ႕လာျပန္ၾက၍ ခင္ဗ်ား ဒီမွာထင္းခ်ပိုင္ခြင့္မရွိေတာ့ဘူး။ ရြာသူၾကီးက အျခားလူတစ္ေယာက္ကိုေပးလိုက္ၿပီ။ ဒီအိမ္ကလဲ ခင္ဗ်ားမပိုင္ေတာ့ဘူး။ ခင္ဗ်ားမိမ္းမကိုလည္း ရြာသူၾကီးက သူ႔ကြၽန္အျဖစ္ သိမ္းလိုက္ၿပီ။ ခင္ဗ်ားလဲ ႏိုင္ငံျခားဘာသာ ကိုးကြယ္တာ မရင္ရင္ သူ႕ကြၽန္ျဖစ္ရလိမ့္မည္ဟုဆိုျပန္သည္။ ထိုအခါ ဦးေၾကာင္းခမ္းက ဒါဆိုရင္ က်ဳပ္လဲ သူ႔ကြၽန္ျဖစ္ရမွာေပါ့ဟုဆိုကာ ရြာသူၾကီး၏ အိမ္တြင္လေပါင္းမ်ားစြာေနခဲ့ေလသည္။ ဦေၾကာင္းခမ္းသည္ အလြန္သစၹာရွိသူျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ရြာသူၾကီးအလြန္အားကိုးရေလသည္။

ေရႏွစ္ျခင္းမဂၤလာခံယူျခင္း
ဟားခါးျမိဳ႕တြင္ သာသနာႏွစ္ပတ္လည္ အစည္းအေ၀းနီးကပ္လာေသာအခါ ဦးေၾကာင္းခမ္းက ရြာသူၾကီးအား ကြၽန္ေတာ္ အလုပ္ကို ေကာင္းမြန္စြာလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ တစ္ရက္မွေတာင္ မနားခဲ့ပါဘူး။ ယခု ခရစ္ယာန္မ်ား ဟားခါးမွာ အစည္းအေ၀းရွိတဲ့အတြက္ ကြၽန္ေတာ္လဲ အရမ္းသြားခ်င္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ကို ခြင့္ျပဳပါ ဟု ခြင့္ေတာင္းရာ ရြာသူၾကီးက ခ်က္ခ်င္းခြင့္ျပဳလိုက္သည္။ ထိုအစည္းအေ၀းတြင္ ေရႏွစ္ျခင္းမဂၤလာခံမည့္သူႏွင့္ အသင္ူ၀င္မယ့္သူစာရင္းတြင္ ဦးေၾကင္းခမ္းနာမည္ပါလာသည္။ ထိုအစည္းအေ၀းတြင္ ဦးထန္းက်င္က ဦးေၾကာင္းခမ္းအား ေကာင္းစြာေထာက္ခံေပးကာ ခရစ္ေတာ္ေၾကာင့္ ေတာင္ယာ၊ အိမ္၊ မယားႏွင့္ လြတ္လပ္မႈမ်ား ဆံုးရံႈးခဲ့ရသူသည္ ေရႏွစ္ျခင္းမဂၤလာခံယူ၍ ခရစ္ယာန္နာမည္စာရင္းတြင္ လက္ခံသင့္ေၾကာင္း ေျပာဆိုပါသည္။ ထိုသို႔ ဦးေၾကာင္းခမ္းသည္ ဆရာၾကီးအာသာကာဆင္၏ လက္ျဖင့္ ၁၉၀၇ ခုႏွစ္၊ မတ္လ(၃၁)ရက္ေန႔တြင္ ေရႏွစ္ျခင္းမဂၤလာခံခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ သာသနာျပဳဆရာမ်ားက အစိုးရထံတြင္ သူ၏အေၾကာင္းကို တိုင္ၾကားၿပီး သူ႕ကိုရုိက္ႏိွပ္ရန္ အမိန္႔ေပးေသာသူအား ေလ်ာ္ေၾကးေပးေစလ်က္၊ သူပိုင္ဆိုင္သမွ်အားလံုး၊ လြတ္လပ္မႈႏွင့္ သူ႔မယားေဒၚဆဲင္တီယမ္းကိုလဲ ျပန္ေပးအပ္ေလသည္။ ထို႔ျပင္ သိကေတာ္ရဆရာေမာင္ကြန္းက ၁၉၀၇ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလ(၆)ရက္ေန႔တြင္ ဦးထြန္မန္းႏွင့္အတူ ေဒၚဆဲင္ထီယမ္းကို ဘြာလ္ခြါးရြာ၌ ေရႏွစ္ျခင္းမဂၤလာေပးခဲ့သည္။ ဦးေၾကာင္းခမ္း၏သား ဦးႏြမ္တီယမ္း (ၿကည ႊငော)သည္ ၁၉၄၇-၄၉ထိ ဟားခါးျမိဳ႕တြင္ က်မ္းစာေက်ာင္းတက္ၿပီး ရြာ၌ပင္ သင္းအုပ္ဆရာလုပ္ခဲ့သည္။

ယံုၾကည္သူ တိုးပြားလာျခင္း။
ဘြာလ္ခြားရြာတြင္ ၁၉၀၇ခုႏွစ္မွ ၁၉၁၃ခုႏွစ္ထိ ေျခာက္ႏွစ္အတြင္း ဦးေၾကာင္းခမ္းတို႔လင္မယားႏွစ္ဦးတည္းသာ ယံုၾကည္သူျဖစ္ခဲ့သည္။ နတ္ဆရာမလုပ္ခ်င္ဘဲ ထာ၀ရဘုရားကို ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ေသာေၾကာင့္ အိမ္မရွိ၊ ယာမရွိ၊ နတ္ဆိုးမ်ားၾကီးစိုးေသာ ေနရာတြင္ ေနရာခ်ေပးၾကသည္။ သို႕ေသာ္ ဦးေၾကာင္းခမ္းတို႔လင္မယားသည္ နတ္တို႔ကို မေၾကာင္ဘဲ အနီးနားရွိ ေျမကြက္မ်ားကို ထပ္မံ၀ယ္ယူၿပီး ေျပာင္းဖူး၊ ဖရံုသီး၊ ပိန္းဥ စသည္မ်ားကို စိုက္ပ်ိဳးရာ အထူးေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ ထိုကာလတြင္ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးသည့္ ကပ္ေဘးဆိုက္သျဖင့္ မည္သူမွ်စားစရာမရွိေသာအခ်ိန္တြင္ ဦးေၾကာင္းခမ္းတို႔၏ သီးႏွံၾကြယ္၀စြာရွိသျဖင့္ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ ရြာသူရြာသားမ်ားအား ေထာက္ပံ့ေကြၽးေမြးႏိုင္ခဲ့သည္။ ဦးေၾကာင္းခမ္းသည္လည္း ဧ၀ံေဂလိတရားကို မရပ္မနားေဟာသျဖင့္ ယံုၾကည္သူဦးေရ တျဖည္းျဖည္းတိုးပြားလာသည္။ ၁၉၃၁တြင္ သိကေတာ္ရဆရာ ဦးထန္းက်င္သည္ ဘြယ္ခြားရြာမွ ယံုၾကည္သူ ၆၄ဦးကို တရက္တည္းေရႏွစ္ျခင္းမဂၤလာေပးခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ဦးေၾကာင္းခမ္းသည္ ၀မ္ူသာလြန္းလို႔ မ်က္ရည္က်ကာ ၀မ္းေျမာက္ငိုေၾကြးခဲ့ရသည္။

ယံုၾကည္သူခရစ္ယာန္မ်ားသည္ ဓမသီခ်င္းဆိုစရာမရီသျဖင့္ ဦးေၾကာင္းခမ္းသည္ ဇိုင္ေဇာလ္ရြာ(ဘြလ္ခြါးရြာအေရွ႕ဘက္ႏွစ္မိုင္) မွ ပထမဆံုးခရစ္ယာန္ျဖစ္လာသူ ဦးမန္းအဲင္းထံသြား၍ (သာယာေသာေန႔ ေနာင္ကာလ) ဟူေသာျမန္မာသီခ်င္း ံပာာ ွသညါ ကို သင္ယူကာ သီခ်င္းသင္ေပးေသာ ဦးမန္းအဲင္းအား ဆန္တစ္ခြဲ လက္ေဆာင္ေပးခဲ့သည္။ အျခားသီခ်င္းမဆိုတတ္သျဖင့္ ထိုသီခ်င္းကို အစည္းအေ၀း စ လယ္ ဆံုးထိ ႏွစ္လခ်ီေအာင္ဆိုခဲ့ၾကရသည္။ ယံုၾကည္သူမ်ား တူပြားလာသည္ႏွင့္အမွ် ဦးေၾကာင္းခမ္း၏ေတာင္းဆိုမႈေၾကာင့္ ဆရာဦးထန္းက်င္၏သား ဦးဖိုးၾကီးက ဘြလ္ခြါးရြာတြင္ ခ်င္းစာ သင္ေပးသျဖင့္ စာဖတ္တ္သူ၊ စာေရးတတ္သူရွိလာသည္။ သို႔ေသာ္ အသင္းေတာ္တြင္ စာမတတ္သူ တရားမေဟာရ ဟူေသာ ေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္သျဖင့္ စာမတတ္သူ ဦးေၾကာင္းခမ္းသည္ ၀မ္းနဲစြာငိုေၾကြးဂရျပန္သည္။

ဘုန္းေတာ္၀င္စားျခင္း
၁၉၃၅ခု၊ ဧၿပီလတြင္ ကေလးျမိဳ႔နယ္၊ ဆည္ေတာရြာ (ဗညါအနညါ)၌ ႏွစ္ပတ္လည္ အစည္းအေ၀းက်င္းပရာ ဦးေၾကာင္းခမ္းလည္း လိုက္ပါလာသည္။ အျပန္ခရီးတြင္ အစာအိမ္ေရာဂါခံစားရၿပီး၊ ရြာေရာက္ေသာအခါအသည္းအသန္ျဖစ္ရသည္။ ဧၿပီလ ၂၁ရက္ေန႔တြင္ သူ၏သမီး ေဒၚမန္းဆန္က အေဖ၊ အေဖ ဟုေခၚရာ ေျဖးညင္းစြာထူးၿပီး သာယာတဲ့သီခ်င္းဆိုသံေတြ အေဖၾကားရတယ္၊ သမီးေခၚလို႔ ခုျပန္လာတာ ဟုျပန္ေျပာပါသည္။ ထိုည ၁၀နာရီတြင္ သင္းေထာက္လူၾကီး ဦးမန္းထူလ္လာေရာက္ကာ ဆုေတာင္းေပးေနစဥ္တြင္ အိမ္တြင္းတစ္ခုလံုး အလင္းထြန္းေတာက္လာၿပီး ေကာင္းကင္မွ သီခ်င္းဆိုသံကိုလဲ ၾကားခဲ့ၾကရသည္။ ဆုေတာင္းအျပီး အာမင္ ေခၚသည့္အခါတြင္ ဦးေၾကာင္းခမ္းသည္ သူခ်စ္သူ အဖဘုရားသခင္ထံသို႔ ဘုန္းေတာ္၀င္စားသြားသည္။ ေကာင္းကင္တမ္မ်ားက သူ႔အားသီခ်င္းဆိုလ်က္ ၾကိဳဆိုၾကေၾကာင္း ထင္ရွားလွပါသည္။ သူ၏ဇနီးသည္လည္း ခင္ပြန္းသည္ ဘုန္းေတာ္၀င္စားၿပီးေနာက္ ၄၃ႏွစ္တိုင္တိုင္ အသက္ရွင္ခဲ့ၿပီး အသက္ ၉၃ျပည့္ ၁၉၇၈ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ(၇)ရက္ေန႔ နံနက္ ၉း၁၅တြင္ ဘုန္းေတာ္၀င္စားသြားသည္။ သားႏွစ္ေယာက္၊ စမီးႏွစ္ေထာက္ရွိခဲၿပီး သား Rev. Nun Tiam ႏွင့္ Rev. Lian Mung (Rev. Nun Tiam ၏သား) တို႔သည္လည္း ဘုရားသခင္၏ အမႈေတာ္ေဆာင္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။

သိကၡာေတာ္ရ ဦးဆန္က်ံဳးႏံုး

မွီၿငိမ္းစာအုပ္မ်ား။

1)San Cung Nung, Rev.(ed) “Ngawn Christian Centenary” (1907-2007), “Pa Cong Kham Centenial Jubille “ Thuan thu .
2) Carson Laura H. Pioneer Trials ,
Trials and Triumphs: Personal Memorial of Life and work as a Pioneer Missionary among Chin Tribes of Burma,
New York Baptist Board of Education 1927.

3) Johnson, Robert G. “Tsong Kham, The First Ngawn Convert, 1907,In History of the America Baptist Chin Mission:
A History of the Introduction of Christianity into the Chin Hills of Burma by Missionaries of the American Baptist Forein Mission Society During the Years 1899 to 1966,
Vol (1), Valley Forge, Pennsy Ivannia 1988.

*သတင္းေကာင္းတမန္ မဂၢဇင္း အတြဲ- (2)၊ အမွတ္ (2)၊ မတ္လ-ဧၿပီၤလ၊ 2011 ခုႏွစ္ မွ
ထုတ္ေ၀ေသာ"ျမန္မာ့သမိုင္းထဲက အမႈေတာ္ေဆာင္" ကို ခြင့္ျပဳခ်က္ေတာင္းၿပီး ကိုယ္တိုင္ျပန္႐ိုက္ကာ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပပါသည္။

*ေက်းဇူးျပဳၿပီး ဒီေဆာင္းပါးကို မိမိ Blog၊ Website ထဲကို ျပန္လည္ေဖာ္ျပပါက မူရင္း Website ကို Source Link ျပန္ျပေပးပါ။





No comments:

Post a Comment